dilluns, 5 de setembre del 2011

Alter-trip (part I)

Tot aquest viatge és fruit més o menys d'haver de tancar el meu any d'erasmus a Torí, i per fer-ho he hagut de venir i entregar una sèrie de papers i esperar que em donin els que la meva universitat necessita; i per matar l'avorriment del temps d'espera vaig fent petites excursions, ja sigui per Torí o pels pobles del voltant, sempre des del mateix punt d'origen, Torí.

Dia 1
Sortida de Barcelona, arribada a Bèrgam i visita per la ciutat, sortida de Bèrgam i arribada a Torí

La sortida de Barcelona és perquè no tenia ganes de matinar, és molt dur haver d'agafar un avió des de Girona a les nou del matí, això vol dir estar a Barcelona a les set del matí i sortir de Sabadell a les sis del matí, tant per tant, preferia sortir una hora més tard...; vol amb Ryanair, sense gaire més a dir, es passen l'estona venent productes, més que un avió sembla un mercat de la puça, aviat en comptes de seients hi haurà paradetes per a què la gent compri els records típics.

Arribo a l'aeroport de Bèrgam, i com que ja em conec el terra que trepitjo i el què s'ha de fer, en comptes d'anar a directament cap a un autobús dels que et porten a l'estació central de trens de Milà, agafo un altre autobús que em porta a l'estació de trens de Bèrgam, ja que si es va amb tren des de Bèrgam a Milà és més econòmic que si és va amb autobús, el bitllet dels autobusos de l'aeroport de Bèrgam a l'estació de Milà valen deu euros i el tren en canvi en val quatre (i direu, i l'autobús que t'ha portat de l'aeroport de Bèrgam a l'estació de trens de Bèrgam? Doncs aquest val 2 euros, però no hi ha mai revisors, o sigui que pujo sense pagar). Arribo a l'estació de trens de Bèrgam, entro i veig les màquines d'autoservei per comprar els bitllets espatllades i la cua per comprar-les a la taquilla era bastant llarga..., això no era més que una premonició de que no havia de marxar encara de Bèrgam i vaig decidir fer una mica de turisme.

Surto de l'estació, i més o menys com que no sé cap a on tirar, busco la Città Alta de Bèrgam, la localitzo, és el carrer que surt de l'estació tot recte, començo a caminar i ja comença a valdre la pena el fet d'haver decidit de fer un volt per Bèrgam, molt bonic, arribo a un funicular i decideixo pujar (1,20 € el trajecte) i em deixa ja a la Città Alta. La Città Alta preciosa, val moltíssim la pena passejar-s'hi per ella, amb calma, descobrint els carrers i els racons, simplement genial, digne de menció la Piazza Vecchia i la
Parrocchia S. Alessandro m. In Cattedrale, també cal destacar el viale delle Mura per gaudir unes vistes magnífiques en general, i ja si es vol, pujar fins al Castello San Vigilio, un castell obert al públic de forma gratuïta, tampoc es veu res, dos salons buits d'un castell, ara, té una terrassa a dalt molt tranquil·la i molt agradable.

Baixo cap a l'estació altra vegada després d'haver-me passejat per Bèrgam i decideixo agafar el tren ja per anar cap a Torí (13 €), pujo al tren i em poso a dormir, així el viatge es fa més curt. Arribo a Torí començo a cercar un lloc on deixar-me caure mort, vaig entrant pels hotels i tots em demanen quaranta o cinquanta euros, els quals no estic disposat a pagar, agafo els trastos i me'n vaig cap al meu antic pis a on hi ha el meu company de pis italià. El truco i una gran rebuda, li dic si em deixa quedar i em diu que si, que cap problema, parlem una bona estona, em dutxo, sopem i anem a fer una birra pel centre, tornant d'hora perquè jo estava completament mort i necessitava dormir urgentment.


Dia 2
Visita al museu Regional de Ciències Naturals i finalització del període erasmus

Dia estrany, em llevo bastant d'hora respecte al què estic acostumat normalment, esmorzo faig una consulta ràpida al correu per saber si podria anar al matí a parlar amb un professor perquè em posés una nota i així ja fer els papers definitius de retorn a casa; però res, cap resposta; i abans d'estar-me a casa esperant una possible resposta, decideixo anar al museu Regional de Ciències Naturals (entrada estudiants menors de 25 anys 2,5 €).

El museu força interessant, però amb poca ordenació, hi ha diversos temes exposats; n'hi ha d'interessants i n'hi ha que no tenen res a veure amb les ciències naturals, com per exemple una exposició sobre quatre germans que van ser els quatre militars amb rangs importants, i entre mig de la història d'aquests quatre militars et trobes una estanteria amb falcons dissecats. Per altra banda tenen una exposició que es diu l'arca, que és força impactant de forma visual, sembla ben bé que estiguis dins d'un vaixell, i tots els animals allà posats, recordant a la (inexistent) arcà de Noè. Per acabar amb el museu, l'última part de l'exposició és una espècie de conscienciació de com estem tractant el nostre planeta, dels riscos que correm en abusar d'ell i com podem contribuir nosaltres en ajudar el planeta; i la veritat, podria estar bé, però és que no segueix un ordre lògic; primer et trobes animals amuntegats uns sobre els altres que no tenen res a veure un hàbitat amb un altre, la sala següent et parla dels diferents tipus de clima que existeixen, a la sala següent és un mini-audiovisual a on dues persones comencen a parlar sobre la biodiversitat i que ens estem carregant el planeta, però és que l'última sala parla de dades generals del planeta Terra, no segueix un ordre lògic l'exposició. Però tot i així, recomano anar-lo a veure i fruir amb el què es veu.

A la tarda visita pel centre de la ciutat de Torí, zona del quadrilàter, és una zona amb molt d'encant i per passejar, per descobrir la ciutat, els racons, deixar que volin les hores enmig de l'arquitectura purament italiana; arribo fins a Piazza Castello, un castell-palau enmig de la ciutat de Torí, molt bonic i també molt recomenable de visitar. Baixo per Via Po, entro a l'infopoint per fer els papers de finalització, arribo al riu, mitja volta un altre cop fins a Piazza Castello, allà baixo un tros per Via Lagrange i un altre tros per Via Roma, aquesta última segurament el carrer amb més glamour de la ciutat. Arribo a Porta Nuova, agafo el metro i cap a casa havent fet un passeig pel centre Torí, visitant el què crec més important i deixant que passés el temps per gaudir de la ciutat, i pensar, una vegada més, que Torí és la gran desconeguda.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada